Lietotāja profils

Lai pieteiktos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com

Sācies erudīcijas konkursa «eXperiments» spraigākais posms 04.03.2015. plkst. 13.02

«Latvenergo» erudīcijas konkursa «eXperiments» komandas uzsāk otro posmu izšķirošajā neklātienes kārtā — «Eksperimentālajā izaicinājumā». Tā laikā dalībnieki risinās 40 dažādu tematu un sarežģītības pakāpju uzdevumus, ko sagatavojuši konkursa eksperti un citu komandu dalībnieki. 18. III būs zināmas veiksmīgākās komandas, kas tiksies pusfinālos lielākajās Latvijas pilsētās. Konkursā piedalās arī Dundagas vidusskola.

Erudīcijas konkursam «eXperiments» 2014./15. mācību gadā reģistrējušās 166 komandas no 136 dažādām skolām. Visplašāk pārstāvēta ir Rīga ar 35 komandām un Kurzeme ar 34 komandām. Savukārt Latgali  pārstāv 29 komandas, Zemgali — 25, Rīgas reģionu — 23, bet Vidzemi — 20 komandas. Līdz šim konkursa dalībnieki jau ir atbildējuši uz iesildīšanās testa jautājumiem un izdomājuši paši savu fizikas uzdevumu. Pēc «Eksperimentālā izaicinājuma» nākamajai kārtai kvalificēsies tikai katra reģiona piecas labākās komandas. Savukārt finālā varēs piedalīties tikai viena komanda no katra reģiona.

«Aptuveni ceturtdaļa skolotāju konsultantu erudīcijas konkursā piedalās pirmo reizi, tikpat otro un trešo reizi, bet pārējie ir komandu konsultanti ar ilggadēju pieredzi. Skolotāji zina, ka piedalīšanās «eXperimentā» nozīmē apjomīgu pašu iesaistīšanos — jaunu fizikas tematu mācīšanu, skološanu praktisku eksperimentu veikšanā un jauniešu motivēšanu. Tomēr pedagogi seko savam aicinājumam un izvēlas iet sarežģītāko ceļu — ar ārpus klases aktivitātēm palīdzēt jauniešiem novērtēt savas spējas, prasmes, intereses un, iespējams, jau pamatskolā izvēlēties nākotnes profesiju», stāsta a/s «Latvenergo» valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs.

Skolotāji atklāj, ka galvenie knifi, kā iegūt un noturēt skolēnu interesi fizikas stundās, ir praktisku eksperimentu demonstrējumi un mācību vielas sasaite ar sadzīvi, aktuāliem notikumiem Latvijā un pasaulē. Tāpat pedagogi atzīst, ka svarīgākais priekšnosacījums kvalitatīvai mācību priekšmeta pasniegšanai ir cilvēciskais faktors jeb skolēnu spēja koncentrēties mācībām (61%) un materiālais nodrošinājums, piemēram, iekārtas laboratorijas darbu veikšanai, mācību materiāli (58%). Pietiekami bieži arī par svarīgu nepieciešamību uzskata modernu tehnoloģisko nodrošinājumu, piemēram, interaktīvo tāfeli, datoru, projektoru, planšetdatoru (37%) un iespējas īstenot papildu aktivitātes, piemēram, mācību ekskursijas (27%). Tā noskaidrots, aptaujājot konkursa «eXperiments» 99  skolotājus konsultantus un dalībniekus — 594 astoto un devīto klašu skolēnus. Aptauja notika no 4. līdz 17. II

 

Inga Cīrule,
konkursa «eXperiments» koordinatore,
tālr.: 67242503, 20279688,
e-pasts: info@experiments.lv

Papildu ziņas var atrast:

www.experiments.lv

Draugiem: draugiem.lv/experiments

Twitter: twitter.com/_eXperiments

Facebook: facebook.com/eXperimentsLV

Instagram: instagram.com/experimentslv

.

Dalies ar šo rakstu:
Atslēgvārdi
skola, jauniešiem
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com