Sācies erudīcijas konkursa «eXperiments» spraigākais posms 04.03.2015. plkst. 13.02
«Latvenergo» erudīcijas konkursa «eXperiments» komandas
uzsāk otro posmu izšķirošajā neklātienes kārtā — «Eksperimentālajā
izaicinājumā». Tā laikā dalībnieki risinās 40 dažādu tematu un
sarežģītības pakāpju uzdevumus, ko sagatavojuši konkursa eksperti
un citu komandu dalībnieki. 18. III būs zināmas veiksmīgākās
komandas, kas tiksies pusfinālos lielākajās Latvijas pilsētās.
Konkursā piedalās arī Dundagas vidusskola.
Erudīcijas konkursam «eXperiments» 2014./15. mācību gadā
reģistrējušās 166 komandas no 136 dažādām skolām. Visplašāk
pārstāvēta ir Rīga ar 35 komandām un Kurzeme ar 34 komandām.
Savukārt Latgali pārstāv 29 komandas, Zemgali — 25, Rīgas
reģionu — 23, bet Vidzemi — 20 komandas. Līdz šim konkursa
dalībnieki jau ir atbildējuši uz iesildīšanās testa jautājumiem un
izdomājuši paši savu fizikas uzdevumu. Pēc «Eksperimentālā
izaicinājuma» nākamajai kārtai kvalificēsies tikai katra reģiona
piecas labākās komandas. Savukārt finālā varēs piedalīties tikai
viena komanda no katra reģiona.
«Aptuveni ceturtdaļa skolotāju konsultantu erudīcijas konkursā
piedalās pirmo reizi, tikpat otro un trešo reizi, bet pārējie ir
komandu konsultanti ar ilggadēju pieredzi. Skolotāji zina, ka
piedalīšanās «eXperimentā» nozīmē apjomīgu pašu iesaistīšanos —
jaunu fizikas tematu mācīšanu, skološanu praktisku eksperimentu
veikšanā un jauniešu motivēšanu. Tomēr pedagogi seko savam
aicinājumam un izvēlas iet sarežģītāko ceļu — ar ārpus klases
aktivitātēm palīdzēt jauniešiem novērtēt savas spējas, prasmes,
intereses un, iespējams, jau pamatskolā izvēlēties nākotnes
profesiju», stāsta a/s «Latvenergo» valdes priekšsēdētājs Āris
Žīgurs.
Skolotāji atklāj, ka galvenie knifi, kā iegūt un noturēt skolēnu
interesi fizikas stundās, ir praktisku eksperimentu demonstrējumi
un mācību vielas sasaite ar sadzīvi, aktuāliem notikumiem Latvijā
un pasaulē. Tāpat pedagogi atzīst, ka svarīgākais priekšnosacījums
kvalitatīvai mācību priekšmeta pasniegšanai ir cilvēciskais faktors
jeb skolēnu spēja koncentrēties mācībām (61%) un materiālais
nodrošinājums, piemēram, iekārtas laboratorijas darbu veikšanai,
mācību materiāli (58%). Pietiekami bieži arī par svarīgu
nepieciešamību uzskata modernu tehnoloģisko nodrošinājumu,
piemēram, interaktīvo tāfeli, datoru, projektoru, planšetdatoru
(37%) un iespējas īstenot papildu aktivitātes, piemēram, mācību
ekskursijas (27%). Tā noskaidrots, aptaujājot konkursa
«eXperiments» 99 skolotājus konsultantus un dalībniekus — 594
astoto un devīto klašu skolēnus. Aptauja notika no 4. līdz 17.
II
Inga Cīrule,
konkursa «eXperiments» koordinatore,
tālr.: 67242503, 20279688,
e-pasts: info@experiments.lv
Papildu ziņas var atrast:
Draugiem: draugiem.lv/experiments
Twitter: twitter.com/_eXperiments
Facebook: facebook.com/eXperimentsLV
Instagram: instagram.com/experimentslv
.
Dalies ar šo rakstu:
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm: